Aká káva ťa nakopne najviac? | Kofi.sk
aka-kava-nakopne-najviac

Aká káva ťa nakopne najviac?

Väčšina z nás pije svoju kávu najmä ráno a vtedy, keď potrebujeme nakopnúť – v práci, pred športovým výkonom či počas učenia. V tomto nápoji hľadáme sústredenie, koncentráciuenergiu na nasledujúce hodiny.

Ako si však vybrať kávu, ktorá ťa povzbudí najviac?

Prioritným atribútom na výber naozaj silnej kávy je obsah kofeínu v nej. Typické espresso obsahuje 45-75 miligramov kofeínu na 30ml nápoja. Obyčajná káva, ktorú pije väčšina z nás obsahuje v 30ml nápoja iba 20 miligramov kofeínu.

Espresso tak môže byť správnou voľbou a aj keď ide o menej objemný nápoj, akým je klasická káva, kofeínu do svojho organizmu dostaneš viac, čo je našim cieľom. To však nie je všetko. Existuje hneď niekoľko iných faktorov, ktoré povzbudivé účinky tohto úžasného nápoja zlepšujú a zvýrazňujú.

Veľmi záleží aj od druhu kávymetódy jej spracovania. Práve tieto dva prvky majú obrovský dopad na to, koľko kofeínu zo zŕn dokážeš dostať. Existuje veľa druhov kávy a každý z nich obsahuje iné množstvo kofeínu.

Najbežnejšou kávou na svete je Arabica, ktorá zaberá až 70% všetkej kávy na svete. Nemôže sa však pochváliť takou hladinou účinnej látky ako iné druhy. Druh s názvom Robusta obsahuje až dvojnásobné množstvo kofeínu ako Arabica. Ak chceš teda kávu, ktorá ťa nakopne, hľadaj druh Robusta, ktorý je tiež veľmi ľahko dostupný.

Praženie zŕn je ďalším prvkom, ktorý má na účinky kávy priamy vplyv. Keď sa tieto zrná pražia, strácajú vodu a zväčšujú svoju veľkosť. V jednoduchosti platí rovnica – čím dlhšie bola káva pražená, tým viac kofeínu stratila. V skratke to znamená, že krátko alebo stredne dlho pražené zrná obsahujú v porovnaní s tými tmavšími a dlhšie praženými viac kofeínu. Na druhej strane sú však silnejšie pražené zrná vo svojej chuti výraznejšie a silnejšie. Ak však chceš naozajstné nakopnutie, hľadaj kávu, ktorá sa pražila kratší čas.

Na extrahovanie kofeínu z kávy má priamy dopad aj voda a jej teplota. Chladné kávové nápoje obsahujú výrazne menej kofeínu ako tie teplé. Ideálna teplota vody na prípravu kávy by mala byť v rozmedzí 90-96 stupňov Celzia, pretože práve vtedy sa zo zŕn dostane kofeínu najviac. Táto voda prechádza zrnami a berie z nich všetky živiny, ktoré sú potom obsiahnuté v nápoji. Jemnejšie pomletá káva predá vode viac kofeínu ako tá s hrubšou konzistenciou. Aj z tohto dôvodu je espresso ideálnou voľbou.

Kofi odporúča: Whirlpool ACE 010 IX nerez
whirlpool-ace-010-nerez

Najlepším riešením teda bude zvoliť si za svoju povzbudzujúcu kávu espresso – a najlepšie dvojité. Tým zdvojnásobíš dávku kofeínu a ak zvolíš miesto kávy Arabica druh s názvom Robusta, jeho obsah ešte zvýšiš. Uisti sa, že sú zrná pomleté naozaj najemno, svoju kávu priprav za pomoci vody s ideálnou teplotou a tvoje nakopnutie je zaručené!

Ohodnoťte náš článok

Aká káva ťa nakopne najviac?
5 (100%) 12 hlas[ov]
Žiadne komentáre

Napísať komentár